Mottó

2014. november 1., szombat

Vörösboros-szőlőmaglisztes szappan


 Két éve is van annak, hogy először készítettem vörösboros szappant. Mivel sehonnan nem tudtam szőlő, vagy legalább inda mintázatú pecsétet keríteni, magam formáztam hozzá egy szőlőfürtöt hőre keményedő gyurmából. A pecsétet most újra elkészítettem. Egyrészt, mert az egyik indácska letört róla, és bár így is lehetett vele pecsételni két részletben a mintát, azért nem volt egyszerű, másrészt pedig gondosan becsomagolva (el ne vesszen a két apró darab), eltettem biztonságos helyre. Annyira biztonságosra, hogy fogalmam sincs, hová, így újra elkészült a pecsét. Most egy kicsit könnyebb dolgom volt, mert megvan még az a szappanvég,  amiben két éve kipróbáltam az újdonatúj pecsétet, és arról egyszerű volt levenni a mintát. 
A szappanba folyadékként Egri Bikavér került,  persze forralni kellett, hogy az alkoholtartalom ne okozzon problémát az öntés után. Gyömbért, egész fahéjat, szegfűszeget, egy egész narancsot, citromot, vanília rudat is tettem bele.
Az alapolajokon kívül most szőlőmagolajat és kakaóvajat kevertem nagyobb mennyiségben a masszához. Hogy a kész szappan  bordó legyen, vörösagyagot is tettem a legvégén hozzá, és egy kis őrölt fahéjat is. 

A szőlő magjából az egyik legértékesebb olaj préselhető. Mivel a szőlőmagok csak 6-20%-ban tartalmaznak olajat, valamint hidegen sajtolással ennek a mennyiségnek is csak a fele nyerhető ki, ezért a hidegen sajtolt szőlőmagolaj egyike a legdrágább olajoknak. Könnyű, nem filmképző, gyorsan beszívódik a bőrbe. Antioxidáns, sejtfalvédő hatása miatt a leggyakoribb „anti aging”, bőröregedést gátló olaj, az érett bőr és a szemkörnyék kitűnő ápolószere. A hidegen sajtolt szőlőmagolaj zöld színű, és borra emlékeztető illata van. A bőrbe könnyen és gyorsan felszívódik zsíros utóérzet nélkül, és különösen alkalmas száraz, érett bőr ápolására (ezért  szoktam az általam készített arckrémekbe is tenni).

A gabonalisztek pótlására  is alkalmas illatos, bordó szőlőmagliszt magas ásványi anyag és vitamin, valamint flavonoid tartalma miatt szakirodalmi adatok szerint is gyógyhatású antioxidáns készítmény. Szappanomba nem csak ezért került, hanem mert enyhén radírozó, masszírozó hatása miatt eltávolítja az elhalt hámsejteket, élénkíti a vérkeringést, így segíti a szappanban lévő plusz olajok, vajak felszívódását.

Szappanom összetevői: 
szappanosított olívaolaj, szőlőmagolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, egész fahéjrudak, vaníliarúd, narancs és citromhéj, forralt száraz vörösbor, fahéj-, narancs és szegfűszeg illóolaj, finomra őrölt szőlőmagliszt, vörös agyag, őrölt fahéj. A plusz olajok ebben a szappanban a szőlőmagolaj és kakaóvaj. A csokoládés szappanomhoz hasonlóan   fűszeres illatú, erősen bőrradírozó és egyben ápoló szappan lesz érés után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...