Mottó

2012. április 25., szerda

Csipkebogyós mozaikszappan

A minap készült csipkeszappan mélybordó, csaknem fekete színe adta az ötletet, hogy újból játsszam a színekkel, mintákkal. Ehhez fel kellett áldoznom néhány frissen készült csipkebogyó szappant : hármat hosszú hasábokra vágtam (ahogyan a múltkori sütőtökös mozaikosnál megfogadtam), egy keveset pedig lereszeltem. A friss csipkebogyó szappan csak kívülről volt bordó, vágáskor a belseje narancsos-rozsdabarna színű volt még, mint a bogyó őrleménye, a levegővel érintkezve viszont pár perc alatt besötétedett, olyan gyorsan, hogy megörökíteni sem volt időm. Érése, száradása alatt valószínűleg fokozatosan fog a belseje is bordóvá válni.  
A kontraszt kedvéért fehérre terveztem az alapszappant, ezért kecsketej-mentesre készítettem ( a kecsketejben lévő tejcukor a szappant legóvatosabban készítve is karamellizálódhat egy kicsit, ezért maximum tört-fehérek általában a növényi színezőt vagy agyagot nem tartalmazó kecsketejes szappanjaim,  de aloe vera-val,  fehér agyaggal vagy akár a gyulladáscsökkentő hatású, gyógyszertári krémekben is használatos cink-oxid porral lehet kissé  világosítani a tejes szappanokon is.) A terv szerint a szappanmassza egy részébe reszelt csipkeszappan került, arra fektettem a hasábokat, majd rákanalaztam a maradék szappanmasszát. Majdnem sikerült elszúrni a dolgot, mert a massza nagyon hamar kötött (talán mert a szokásosnál picit több illóolajat tettem bele), a vajszerűre szilárdult masszával nem volt egyszerű megbirkózni, hogy ne maradjanak csúnya rések, buborékok a kész szappanokban. A végeredmény gyakorlatilag olyan lett, mint amire számítottam, illetve amilyenre terveztem, így kárpótolt is az izgalmakért..

Szappanom összetevői:
 szappanosított olívaolaj, pálmaolaj, kókuszvaj, ricinusolaj, kakaóvaj, shea vaj, ligetszépeolaj, aloe vera gél, cink-oxid, csipkebogyó szappan reszelék és hasábok. Geránium, jázmin, ylang-ylang és indiai citromfű illóolajokkal illatosítottam. Ápoló és enyhén gyulladáscsökkentő hatású, friss illatú „vega” szappan lesz érés után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...