Mottó

2012. március 4., vasárnap

Csokis-sütőtökös mozaikszappan

Csokoládés szappant már többször is készítettem, és a legutóbbiak között volt sütőtökös is, a kétféle szappan összetevőinek jó tulajdonságai ötvöződnek a csokis-sütőtökösben. Ami ennek a szappannak az elkészítésére inspirált, az leginkább a külcsín volt, amit egyszer útban hazafelé megálmodtam :)

Készítettem egy szappanalapot a szokásos finomságokkal (olívaolaj, kókuszvaj, méhviasz, pálmaolaj, ricinusolaj, kakaóvaj, shea vaj), majd a massza felébe holland kakaóport tettem és jóféle étcsokit reszeltem, a másikba pedig sütőtökpürét és (saját termesztésű) szárított-őrölt körömvirág-szirmokat turmixoltam. A folyadék a sütőtök főzővize volt, úgyhogy ez egy kecsketej - mentes "vega" szappan lett. Másnap a két masszát felkockáztam, és hagytam kicsit szikkadni.

Harmadik nap készítettem el a szappant, ugyanúgy kétféle szappanalapot, csokisat és sütőtököset. A sütőpapírral bélelt fadobozba alulra került a csokoládés massza egy része, megszórtam sütőtökös szappankockákkal, majd ráöntöttem a csokimassza másik felét. A következő lépés a sütőtökös massza öntése volt, jöhettek a csokikockák (tényleg úgy néztek ki :)), majd megint egy kis sütőtökös massza.

Hogy a teteje se legyen unalmas a szappannak :), a fennmaradt, és már igen gyorsan kötő csokis masszát a tetejére kanalaztam, és belenyomkodtam a maradék kockákat. Nem volt egyszerű dolgom, mert elég gyorsan szilárduló alapanyagot készítettem (kevesebb méhviasz és kókuszvaj tartalom lehet, hogy legközelebb segítene ezen).
Bonyolította a helyzetet, hogy a kockák között sok levegőbuborék maradt, ezért a dobozt jó párszor le kellett puffantani az asztalra, hogy feljöjjenek a felszínre...nem mindnek sikerült, ettől kicsit rusztikus lett az amúgy sem unalmas vágólap, de megint tanultam valamit...(egyszerűbb lett volna csíkokra vágni, és nem kockázni a mintának való szappant).
Mindent egybevetve, jó volt kísérletezni a színekkel és a formákkal, fogok is még biztosan, de a kedvenceim valószínűleg továbbra is az egyszerűbb szappanok maradnak.

Szappanom összetevői:
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, méhviasz, pálmaolaj, ricinusolaj, sütőtöklé, sütőtök-püré, őrölt körömvirágszirom, kurkuma, kakaópor, reszelt étcsokoládé, őrölt fahéj, extra ápolóként shea vajjal, kakaóvajjal, kukoricacsíra olajjal és búzacsíra olajjal gazdagítottam. A sárga részbe narancs, a csokisba fahéj illót tettem. A sok bőrtápláló összetevőnek köszönhetően egy igazi télbúcsúztató, enyhe mézes (süti) illatú, bőrszépítő és kényeztető szappan lesz érés után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...