Mottó

2012. szeptember 15., szombat

Körömvirágos-kecsketejes szappan

A körömvirágos kecsketejes talán az egyik leggyakrabban készített szappanjaim egyike, és mivel megint  csak egy-két darab árválkodott a polcon,  ideje volt újra elővenni a receptjét.

A körömvirágról, a kecsketejről és a ligetszépe olajról is írtam már korábban, a visszajelzések ( és saját tapasztalataim alapján is)  valóban nagyon jó hatású mindhárom szappanban felhasználva is. Amikor most hozzáfogtam, megígértem a páromnak, aki a kezdetek óta társam a szappanozásban is, hogy egy egyszerű, egyszínű, "semmi faxni "szappankát készítünk, mivel későre járt   az idő,  és nyolc óra is elmúlt már, mire kiméregettem az olajokat.

Legtöbbször alapos tervezés előzi meg nálam a szappanöntést, most mégis menet közben alakult ki, hogy nem egyszínű, homogén lesz ez a szappan....Egy kisebb kancsóba kiöntöttem egy keveset a kész szappanalapból, turmixoltam bele saját szárított, őrölt körömvirágot, majd a felét a fadobozba öntöttem. A körömvirágos maradékot felöntöttem  az alapmasszával, jól összekevertem, és ment a fele a dobozba, majd újból hozzáöntés, keverés következett, amíg el nem fogyott egy cseppig mind. A szappantömb tetejét egész körömvirágszirmokkal szórtam be. 
Legközelebb több őrölt körömvirágot fogok használni, mert így épp csak látszik a sávosság, de így legalább egy szélfútta őszi szappan lett...most már szándékosan forgattam el a fás pecsétet, nem véletlenül, mint a Holt-tengeri iszaposnál, és nyomtam szívecskéket a szappan aljára a fa alá és oldalára is.

Szappanom összetevői: 
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, ligetszépeolaj, kakaóvaj, körömvirágfőzet, házi kecsketej, őrölt és egész körömvirágszirom, geránium és levendula illóolaj. Extra ápolóként ligetszépeolajat, shea vajat és kakaóvajat is adtam még az alaphoz. Nálam az egyik kedvenc még mindig...

1 megjegyzés:

  1. Kedves Ildikó!

    Fogadd elismerésem , a szappanjaid fantázia dúsak, igényesek , és hiszem hogy renkivűl finom a bőrhöz. Sok szappankészitő weboldalon nézelődtem már de a tiéd a TOP OF THE LINE : ) A legjobb mindentéren. Azt szeretném megkérdezni, hogy honnan lehet beszerezni ezeket mintályú szappanbélyegzőket ? Nagyon egyedivé teszi a szappanokat.
    Válaszodat előre is köszönöm.
    További szép alkotást !

    Anita

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...